Otwarcie nowego hotelu albo restauracji wiąże się z ogromnymi wydatkami, przy czym nie są to wyłącznie wydatki finansowe, niemniej jednak też te powiązane z nakładem czasu. Każdy posiadacz restauracji lub hotelu preferuje przyciągnąć do swojego lokalu jak najwięcej klientów, a żeby się tak stało, musi pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Przede wszystkim istotna jest lokalizacja, bo im jest ona bardziej interesująca, tym większa jest szansa, że liczba klientów będzie w każdej sytuacji na satysfakcjonującym poziomie.
Projekt hotelu butikowego, oraz tego w rzeczywistości dużego obiektu hotelowego to nie jest prosta sprawa i z pewnością nie warto tego powierzać amatorom, którzy nie mają ani wiedzy, ani doświadczenia. Wielu właścicieli małych hoteli nie mierzy sił na zamiary i decyduje się własnymi siłami urządzić swoje lokale, niemniej jednak praktyka pokazuje, że tylko w nielicznych przypadkach decyzja ta jest rozsądna. Częstokroć okazuje się, że na pewnym etapie napotykamy natomiast przeciwności, które sprawiają, że nasz pomysł nawet się rozjeżdża i tracimy ten najważniejszy plan, jakim jest zagwarantowanie klientom wygody i głównie ciekawych emocji wizualnych. Aspekty te powinny być w tym przypadku na równi. Projekt SPA czy hotelu albo innego tego rodzaju obiekt w wielkiej mierze warunkuje popularność lokalu i warunkuje również liczbę powracających klientów. Jeżeli nie wiemy, jak wygląda lokal, możemy korzystać z jego oferty raz, ale kiedy nam się nie spodoba, ta prawdopodobnie tam już nie wrócimy. Jeśli aranżacja będzie ciekawa, pokoje wygodne, a usługa profesjonalna, to z dużym prawdopodobieństwem możemy oczekiwać, że klienci do nas wrócą. Projekt pokoju hotelowego musi uwzględniać nie tylko wygodę dla klienta, który zatrzymuje się w hotelu zaledwie przez jedną noc, ale też dla tego, który woli spędzić w hotelu kilka dni. Pokoje hotelowe powinny być jasne, świetnie urządzone i głównie mieć wszystkie najbardziej istotne elementy wystroju, nie tylko i wyłącznie łóżko do spania, łazienkę oraz miejsce na przechowywanie ubrań i kosmetyków. Źródło informacji: identyfikacja wizualna firmy.