Spore biura mają bardzo złą akustykę. Jeśli w takim biurze pracuje wielu pracowników, to przeszkadzają sobie nawzajem i wykonywanie zawodowych zadań jest wtedy niezwykle trudne. Firmy prowadzące biura jakiś czas temu zaczęły odchodzić od tak zwanych przestrzeni open-space, ale nadal w wielu miejscach one funkcjonują i są ogromnym utrudnieniem.
Do takich dużych biur, w których jest bardzo zła akustyka zastosowanie mają specjalne budki akustyczne. Te budki są specjalnie wyciszone i nie docierają do nich dźwięki z zewnątrz, ani też dźwięki wewnątrz nie są słyszane w przestrzeni biura. Tego typu budki montuje się głównie w przestrzeniach open-space, gdzie pracownicy muszą posiadać sposobność wykonywania rozmów telefonicznych, a bez specjalnego wygłuszenia niczego ażeby nie słyszeli. Akustyka w biurze jest ważnym elementem, bo niektórzy pracownicy, w szczególności ci, którzy są zaliczani do grona słuchowców, mocno się dekoncentrują w hałasie i nie są się w stanie skupić na swoich zadaniach, a to może powodować błędy. Budka telefoniczna akustyczna, chociaż w pewnym zakresie poprawia standard pracy w takim dużym biurze. Znakomita większość osób przyznaję, że lubi pracować w dużych grupach, bo to poprawia kreatywność i daje możliwość też nawiązywanie nowych znajomości. Kiedy jednak powinno się się intensywnie skupić, a hałas nam w tym przeszkadza, to praca w takiej ogromnej grupie może być bardzo trudna. Budka akustyczna do biura jest dużym wydatkiem, niemniej jednak niekiedy nie da się jej w żaden sposób zastąpić, bo w biurze nie można przykładowo wytworzyć remontu i wykonać osobnych pomieszczeń dla pracowników. W pewnych przypadkach praca wręcz wymaga tego, żeby pracownicy mieli ze sobą nieustanny kontakt i żeby łatwo mogli przekazywać sobie informacje, a w takich ustaleniach trudno o prywatność i sposobność spokojnych rozmów telefonicznych. Po zastosowaniu budki sytuacja w biurze może się diametralnie zmienić, bez wątpienia na plus i różnice odczują nie tylko i wyłącznie pracownicy, niemniej jednak również przełożeni, dlatego że ich ekipa będzie pracowała wydajniej, a liczba błędów popełnianych w pracy ulegnie zmniejszeniu, zatem nie będzie problemu z generowaniem dodatkowych i całkowicie zbędnych zadań.
Warto zobaczyć: wygłuszanie call center.