Agregat samochodowy chłodnia można zabudować w dowolnym samochodzie typu bus i przekształcić go w ten sposób na auto-chłodnię Dzięki temu nie powinno się nabywać samochodu, który fabrycznie jest chłodnią. Jedyne, co trzeba stworzyć, to fachowa zabudowa izoterma, która wymaga pewnych środków. Oprócz tego, warto powierzyć to fachowcom, którzy wiedzą, jaką piankę zastosować i, czy zaizolować podłogę, by samochód długo służył a jego wnętrze nie zużywało się zbyt bardzo szybko.
Agregaty chłodnicze samochodowe uruchamiają się po włączeniu silnika i schładzają powierzchnię przeznaczoną na chłodnię do żądanej temperatury. Po jej osiągnięciu agregat wyłącza się i uruchomi się ponownie dopiero, gdy temperatura znowu się podniesie. Jeśli samochód jest unieruchomiony, agregat włącza się z swojego zasilania. W aucie chłodni montuje się dodatkowy akumulator, który odpowiada za pracę agregatu wtedy, gdy auto jest wyłączone. By temperatura w chłodni nie rosła zbyt szybko wykonuje się powłoki izolacyjne. W takim aucie zabudowuje się także okna, jeśli w nim były, ponieważ przez okno najłatwiej ciepło przedostanie się do środka. Tożsamo jest z szyberdachem. Na samochody chłodnie na prawdę bardzo często przerabia się busy 9-osobowe. Kabinę kierowcy oddziela się wówczas osobną matą, aby tam nie było zbyt zimno. Zabudowę izotermiczną wraz ze wstawieniem agregatów chłodniczych można stworzyć w kilka dni. Zwykle, o ile to standardowa robota, czyli nie trzeba wstawiać dodatkowych półek ani oświetlenia, samochód jest do odebrania po kilku dniach. Jeżeli w aucie chłodni mają być przewożone lekarstwa i należy utworzyć odpowiednie półki a także zapewnić sterylne warunki, wtedy zabudowa po pierwsze będzie wiele droższa, a po drugie będzie nieco dłużej trwała. Należy się z tym liczyć, oddając swoje auto do owej przeróbki. W wielu firmach, które zajmują się przerabianiem zwykłych aut na chłodnie, można najpierw spytać o wycenę i czas niezbędny na wykonanie zabudowy. Dopiero potem można umówić się na konkretny termin.
Polecam: agregaty chłodnicze samochodowe.