Planowanie kampanii marketingowej dla naszej strony internetowej powinno uwzględniać wartościową treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w social media czy o czymkolwiek innym. Wartościowa tekst jest już zwyczajnie standardem.
Po drugie – powinniśmy posiadać przynajmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów i presell, natomiast dziś kampania powinna obejmować mediach społecznościowych, content reklamę na blogach internetowych, na serwisach video, newslettery i sporo innych.
Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO wciąż obowiązuje prymat dobrze wykonanej strony i mocnych linków. Nadal zatem musimy:
Zminimalizować czas ładowania się naszej strony;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać odnośńiki z mocnych źródeł.
Do tego powinno się dołożyć jednak jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga internetowego;
Tworzenia profesjonalnych opisów naszych produktów i usług na naszej stronie;
Tworzenia eksperckich filmów publikowanych na portalach video.
Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.
Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto istotne są dziś media społecznościowe, choć to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem potencjalnych klientów w sklepach internetowych. Jeśli zatem zaniedbamy mediach społecznościowych, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co jednak na tych mediach społecznościowych robić? Wspaniała kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, ale uwaga: ich publikowanie powinno uwzględniać odpowiedni harmonogram. Właściwie każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego przykładowo. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy dzień w dzień, ale na Facebooku niezbędne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po mediach społecznościowych jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto także odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w sieci musi posiadać charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to jeżeli już chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na social media – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego też – jeżeli już nie potrafimy wyczuć mediach społecznościowych, jeśli nie mamy wiedzy na temat linkowania i tak dalej. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Lepiej powierzyć kampanię profesjonaliście, ale posiadać gwarancję, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Polecam: cennik pozycjonowania.