Topowi marketingowcy, którzy zjedli zęby na swojej robocie są jednomyślni: gadżety reklamowe, czy gadżety z logo firmy pozytywnie wpływają na jej wizerunek i sprawiają, że klienci są z nią bardziej związani. To, na jakie gadżety zdecyduje się firma nie może być sprzeczne z jej wizerunkiem kreowanym w mediach a także zadaniem, dosłownie jeśli jest tylko sloganem. Firma, która szczyci się tym, że jest proekologiczna i wspiera organizacje walczące o środowisko naturalne, nie może wypuścić na rynek plastikowych toreb albo gadżetów kiepskiej jakości.
Takie marki raczej proponują swoim klientom produkty przydatne, ale zrobione z materiałów pochodzących z recyklingu. Mogą być to materiałowe torby na zakupy lub kalendarze, na które papier pozyskiwany jest z tzw. pewnych źródeł. Gadżety należy też dopasować do odbiorców, czyli klientów, do których kierowane są produkty marki. Jeżeli ktoś ma klientów wśród osób w podeszłym wieku, może oferować im torby na zakupy, czy parasolki. Jeśli sprzedaje towary dla dzieci, gadżetami mogą być gry, np. drewniane ekologiczne domino. Nieco inaczej przedstawia się kwestia gadżetów w markach premium. Tu raczej zamawia się produkty ekskluzywne typu wina, nalewki albo czekoladki zapakowane w firmowe pudełko albo papier. Takich gadżetów nie rozdaje się wszystkim klientom a wyłącznie tym, którzy wiążą się z marką na dłuższą współpracę. Gadżetów firmowych nie wolno kupować w ciemno. Zamawiając dla swojej firmy gadżety reklamowe z nadrukiem, powinno się najpierw poprosić o próbki. To oznacza, nie powinno się zamawiać bez sprawdzenia, trzystu koszulek, czy kubków z nadrukiem. Najlepiej początkowo wziąć kilka sztuk i sprawdzić, jaka jest jakość i trwałość stworzenia. Nie ma nic gorszego niż wypuszczenie na rynek gadżetów, które będą tandetne. Klienci zamiast przekonać się do marki, zaczną kojarzyć ją z bylejakością. Dlatego warto dbać o miejsce, w którym kupuje się własne gadżety firmowe i wcześniej sprawdzić, czy na pewno warto zlecić mu tworzenie gadżetów dla swojej marki.
Warto sprawdzić: gadżety firmowe.