Coraz więcej możemy usłyszeć o firmach, które generują leady przez landing page i nawołanie do akcji albo rozmowy telefoniczne dla swoich zleceniodawców. Dobrym przykładem mogą być firmy transportowe lub firmy finansowe, które korzystają z takich usług. Jest to usługa coraz bardziej popularna z tego względu, że cena za usługę uzależniona jest od efektów prowadzonych działań.
Dzięki temu nikt nie kupuje przysłowiowego kota w worku. Można podpisać umowę na przykład. na 50 wygenerowanych leadów w każdym miesiącu. Taka liczba stałych klientów dla nowej firmy to de fakto niemała liczba. Dzięki temu można skupić się w pełni na dystrybucji usług lub towarów, a nie poszukiwaniu ludzi, którzy będą zainteresowane naszą ofertą. Obecnie sporo firm marketingowych pozyskuje klientów za sprawą reklam w sieci. Obecnie to jeden z najbardziej skutecznych sposobów, jeśli chodzi o szybkie pozyskiwanie leadów. świetnie w tym temacie sprawdza się Facebook Pixel, a zatem coś, dzięki czemu ewentualni klienci zostawiają własne dane. Na stronie klienta wystarczy wprowadzić kody remarketingowe, by pozyskiwać klientów z internetu. Jeżeli już wszystko pójdzie dobrze, to nawet dwa tygodnie mogą wystarczyć na to, aby prowadzone działania przyniosły oczekiwany efekt. A wynikiem mogą być po prostu umowy z nowymi kontrahentami. Warto pamiętać, że takie działania reklamowo-marketingowe, które są nastawione na generowanie potencjalnych klientów można tak rzeczywiście prowadzić na wielu frontach. Począwszy od reklam w Social media, przez wykorzystanie sieci partnerskich, a na specjalistycznym call center kończąc. W tym wszystkim warto być świadomym o jakości pozyskiwanych leadów. Nie wszystkie firmy niestety działają w tej branży zupełnie sumiennie, tak jak powinny. Zdarzają się sytuację, kiedy to klienci na landing page są sztucznie nabijani lub po prostu zdobyte kontakty w formie leadów w ogóle nie są dopasowane do naszej grupy targetowej. W takiej sytuacji powinniśmy rozważyć edycję firmy, która będzie dla profesjonalne usługi określane jako pozyskiwanie leadów dla firm albo leady dla klientów prywatnych.
Więcej: plan marketingowy.