Założenie strony internetowej bez żadnej promocji jest jak postawienie banera na środku pustyni-nikt poza nas nie wie, o jego istnieniu. Aby internauci trafili na twoją stronę, trzeba zadbać o marketing, profile w mediach społecznościowych, a także wysokiej jakości treści. Zresztą wszystkie te działania wspierają się wzajemnie.
Jak wypromować stronę internetową przy niewielkim budżecie?
Właściciele niedużych biznesów nie mają sporych budżetów na marketing. Daleko im do wydawani tysięcy na kampanie Google Adwords, współprace z influencerami. Jednakże nadal mogą postawić na sprawdzone, w dodatku tanie sposoby reklamy.
Darmowe sposoby reklamy witryny internetowej
Social media
Warto prowadzić fanpage na Facebooku oraz dodatkowo konto na Instagramie. To absolutne minimum. Na Facebooku sprawdzą się interesujące treści, filmy, livey, z kolei na Instagramie można przedstawić swój produkt w ciekawym otoczeniu. Dzięki świetnie dobranym hashtagom i najwyższej jakości zdjęciom, możesz trafić do w całości nowych odbiorców. Facebook pokazuje twoje posty wyłącznie fanom, którzy wcześniej polubili stronę i niestety tnie zasięgi. Konta w mediach społecznościowych pozwalają uzyskać linki, które pozytywnie odbijają się na pozycjonowaniu twojej strony. Treści, którymi bardzo chętnie dzielą się internauci, wyskakują wyżej w rankingu Google.
Tworzenie treści pod kątem SEO
Kolejnym ważnym elementem strategii marketingowej jest dostarczanie na twoją stronę profesjonalnych treści, najlepiej zoptymalizowanych pod względem SEO. Warto sprawdzić zapotrzebowanie na konkretne frazy w bezpłatnym narzędziu: planerze słów kluczowych Google i nasycić nimi tekst. W celu sprawdzenia, czy robisz to prawidłowo, możesz uruchomić specjalną wtyczkę, przykładowo. Yoast aby WordPress, jeśli korzystasz z tego CMS-a. Wybierz dokładnie sprecyzowane słowa, na które nie panuje zbyt duża konkurencja. Popularne słowa kluczowe są już oblegane przez korporacje ze sporym budżetem reklamowym. Pamiętaj o pozycjonowaniu lokalnym. W tym celu podaj adres swojej firmy. Google pokazuje odbiorcom firmy najbliżej miejsca, w którym się znajdują, wychodząc naprzeciwko ich potrzebom.
Do niedrogich, ale nieodzownych sposobów promowania strony w internecie przy niewielkim budżecie powinno się pozycjonowanie. Dzięki ruchowi pozyskanemu z Google trafiają do nas czytelnicy zainteresowani konkretnymi usługami. Jeżeli już warto dbać o pozycjonowanie na własną rękę, o tyle dla najlepszych efektów, warto zlecić to zadanie firmie zewnętrznej. Warto też powierzyć publikację tekstów sponsorowanych małym blogerom. Nie są tak drodzy, jak influencerzy, a zaangażowani odbiorcy mogą stać się twoimi klientami.
Źródło informacji: polskie wizytówki nap.