Jaki jest lepszy sposób na przedstawienie klientom, że Ci na nich zależy, niż wysłanie im prezentu z wyrazami uznania? Problem z upominkami z podziękowaniem polega na tym, że nie wiadomo, co wysłać. Nie można wybrać czegoś, co jest zbyt drogie, ani czegoś, co może być postrzegane jako bezwartościowe. Decydując się na pomysły na prezenty z podziękowaniem, powinno się balansować na cienkiej granicy między ceną a praktycznością.
Zasady marketingu
Choć wyraźnym zadaniem prezentu dla klienta jest przedstawienie, że Ci zależy, ma on też inny cel: marketing Twojej firmy. Z pewnością chcesz, ażeby klienci czuli się zadowoleni i docenieni, niemniej jednak byłoby też przyjemnie, gdyby polecili Twój sklep swoim znajomym. Aby wykorzystać prezenty uznaniowe jako taktykę marketingową, należy pamiętać o kilku rzeczach. Po pierwsze właściwym upominkiem są torby bawełniane z nadrukiem, np. logo Twojego biznesu. Torby bawełniane to gwarancja zrobienia odpowiedniego doznania na potencjalnych klientach. Wręczanie prezentów to również idealna okazja do wykazania się kreatywnością, w szczególności jeśli zdecydujesz się zaprojektować swoje torby materiałowe. Twoi klienci będą pod wrażeniem dodatkowego wysiłku, jaki włożyłeś w ich prezent, i będą o nim mówić przez sporo miesięcy. Tradycyjną pozytywną cechą prezentów jest dawanie klientom do zrozumienia, że cenisz ich za ich działalność. Upominki te idealnie nadają się do wzmocnienia relacji z ważnymi klientami. Ogólnie rzecz ujmując, najbardziej doceniane są te prezenty, które nie są postrzegane jako promocyjne, niemniej jednak nie bój się umieścić na nich nazwy albo logo firmy w gustowny sposób.
Torby płócienne reklamowe
W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowaliśmy stały wzrost użycia toreb płóciennych. Ludzie zaczęli zmieniać swoje przyzwyczajenia i powoli zamieniać torby plastikowe na torby płócienne. Torby na zakupy zawsze były wykorzystywane jako źródło promocji dla wielu firm. Torby reklamowe są doskonałym narzędziem marketingowym, które zazwyczaj rozdaje się za darmo podczas imprez promocyjnych. W torbach zazwyczaj znajdują się próbki towarów oferowanych przez firmę. Logo firmy znajduje się również z boku torby. Do niedawna torby były zazwyczaj zrobione z plastiku lub papieru i po zużyciu towarów były zazwyczaj wyrzucane. Obecnie firmy zdają sobie sprawę z sposobów marketingowych, jakie daje produkcja toreb promocyjnych z płótna. Głównie torby płócienne są wielokrotnego użytku, co znaczy, że można ich używać niejednokrotnie. Zamiast wyrzucać torbę po zakończeniu promocji, konsument może ją ponownie wykorzystać, co z kolei daje Ci darmową reklamę – im więcej osób będzie chodzić z Twoją torbą, tym całkiem dobrze. Konsumenci z większym prawdopodobieństwem zareagują pozytywnie na Twoją firmę, jeżeli będzie ona postrzegana jako ta, która stara się zrobić coś dobrego dla środowiska. Kolejną dobrą cechą toreb płóciennych jest to, że są one bardziej trwałe niż torby plastikowe, co znaczy, że można w nich zmieścić więcej materiałów marketingowych.
Dodatkowe informacje: Torba do malowania.