Co to jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie inwestować zarówno czas, jak i środki? Pozycjonowanie pozwala zająć wysokie miejsce twojej strony w rankingu Google. Artykuł, który pojawia się na pierwszej stronie tej popularnej wyszukiwarki może okazać się skuteczniejszą reklamą od drogich kampanii. Jak jednakże trafić na pierwszą stronę rankingu?
Pozycjonowanie stron-kilka rad na starcie
Jeśli jeszcze nie masz swojej strony, pozycjonowanie możesz zacząć od wyboru domeny, która zawiera słowa kluczowe, według których internauci będą poszukiwać informacji o twoim zakładzie usługowym.
Zapotrzebowanie na konkretne słowa kluczowe znajdziesz w planerze słów zasadniczych Google. Zwróć uwagę nie tylko na wysoką pozycję w wyszukiwarce, ale także na to, czy w ten sposób internauci poszukują twoich usług. Na przykład właściciel firmy, który oferuje budowę domków letniskowych, nie powinien wybrać frazy: domki letniskowe, bo w ten sposób internauci szukają noclegów na urlop i szybko zamkną jego stronę.
Ponadto w trakcie wyboru słów kluczowych trzeba mierzyć siły na zamiary. Zamiast porywać się na frazy, które mają największą konkurencję, a zatem są oblegane przez firmy z sporym budżetem, warto je uściślić. Wtedy łatwiej wyskoczyć na pierwszych serwisach Google. Możesz to zrobić, podając lokalizację własnego biznesu. Jeśli prowadzisz firmę w Warszawie, zadbasz równocześnie i jej prestiż.
Po doborze słów głównych przychodzi czas na tworzenie treści. Warto dodawać nowe artykuły na bloga online firmowego minimum dwa razy tygodniowo. Frazy powinny wyszukać się w tytule, wstępie, śródtytułach i naturalnie w treści. Można je pogrubić. Im dłuższe, a zarazem im bardziej wartościowe treści, tym większa szansa, że uplasują się na pierwszych wortalach Google w organicznym wyszukiwaniu. Dla lepszego efektu SEO warto frazy dodać w meta opisie strony, meta tytule, a też w menu. Pamiętaj o tagach w trakcie dodawania wpisu.
Warto wokół strony budować społeczność w postaci fanów i obserwatorów. Jeżeli treści rozejdą się wirusowo w social media, tekst ma większą szansę wyskoczyć wysoko w Google. Im strona jest starsza, tym wyższe jej notowania, jeżeli stosujesz się do powyższych rad. Kolejnym ważnym aspektem strategii seo jest linkowanie. Teksty z linkami z atrybutem do follow możesz wykupić u blogerów, albo uzyskać, udzielając eksperckiego wywiadu. Rozpowszechnianie strony w internecie to rozbudowany i czasochłonny proces. Jeśli wolisz zajmować się zleceniami dla klientów, zdaj się na agencję marketingową, która w twoim imieniu zadba o pozycjonowanie, nawiąże kontakty z wydawcami, a także poprowadzi działania w mediach społecznościowych.
Warto sprawdzić: jak pozycjonować stronę samemu.