Internet znany aktualnie nie przypomina już tego, jaki był obecny jeszcze dziesięć czy dwadzieścia lat temu. Rozwój jaki został poczyniony na przestrzeni tych lat był tak ogromny, że aż szokuje. Niestety nie dla wszystkich jest to znakomita wiadomość.
O ile chodzi o znacząca większość z nas, czyli ludzi którzy zajmują się w sieci głównie konsumpcją treści, być może z jednej strony jest lepiej. Mamy bowiem bardzo duży wybór tego co możemy przeczytać, czego posłuchać, co obejrzeć itd. Niestety z drugiej strony wszędzie czekają na nas reklamy. Są one wszechobecne i pojawiają się w hurtowych ilościach. Co odpowiada tak tak ogromną ich ilość? Przede wszystkim polityka jaką rządzi się dzisiaj upowszechnianie strony w internecie. Zabiegi w tym celu stosowane powodują, że na każdym kroku jesteśmy dosłownie bombardowani informacjami o tym gdzie moglibyśmy jeszcze wejść, co jeszcze poczytać itd. Jeżeli ktoś nie jest odporny na takie treści, to szybko staną się one dla niego wręcz nie do zniesienia. Niestety nie mamy na to wielkiego wpływu jako odbiorcy. Co więcej, jeżeli czytamy np komentarze pod artykułami lub opinie o produktach, to zwykle myślimy, że są one rzetelne. Jednak to już od dawna nie jest prawdą. Pozycjonowanie stron, czyli działania jakie wykorzystują właściciele czy to blogów czy sklepów internetowych czy jeszcze innych witryn zaprojektowanych do zarabiania, opierają się w głównej mierze na tak zwanym marketingu szeptanym. To oznacza wynajmuje się szereg ludzi, których zadaniem jest pisanie pochlebnych opinii na temat danej marki czy firmy w sieci, bez wątpienia potajemnie dołączając do wiadomości linkowanie. Takie zabiegi nie są niczym dziwnym ze strony właścicieli tych stron, w końcu nie ma się co dziwić, że każdy stara się jakoś utrzymać się na rynku i nie wypaść z niego za wszelką cenę. Wystarczy spojrzeć na naszych kolegów z pracy, którzy są w stanie zrobić wiele ustępstw aby jedynie utrzymać swoją posadę. Jednak będąc posiadaczem strony nie zawsze dostosowujemy ją bezpośrednio do potrzeb odwiedzających. Ułożenie artykułów, sposób pisania kolejnych wierszy, a wręcz tło, obrazki i kolor czcionki są ściśle skrojone tak, aby spełniały normy SEO. Właścicielowi bardzo opłaca się takie działanie, ponieważ powoduje ono że jego witryna wędruje w górę wyników wyszukiwania, a wszak do tego właściwie każdy dąży. Nie ma się zatem co dziwić, że to co w wielu miejscach w sieci dziś znajdujemy może śmiało nosić nazwę tak zwanej papki informacyjnej, która zwyczajnie ma trafiać do jak największej linii odbiorców, a również robotów wyszukiwarek internetowych.
Polecana strona: wizytówki NAP. Dostarcz napy do swojej strony internetowej jeśli promujesz ją regionalnie.