Produkcja kalendarzy książkowych nadal ma się dobrze. A to świadczy o jednym: kalendarze są wciąż używane i to powszechnie. Odbiorcami są osoby prywatne, ale i wciąż sporo firm, które zamawiają hurtowe ilości.
Co więcej: w wielu sytuacjach personalizują ich wygląd w zgodzie ze swoim pomysłem i zainteresowaniem.
Kalendarz książkowy dla firmy bywa drukowany z uwzględnieniem wskazówek zamawiającego co do jego wyglądu i zawartości. Chodzi na przykład. o logo przedsiębiorstwa, wkładki z reklamami, z danymi kontaktowymi , a ponadto dotyczącymi pracowników. Mogą wskazywać, kto zajmuje w firmie najbardziej istotne stanowiska oraz czym z dużą dokładnością zajmuje się firma. Mogą to być także zdjęcia: członków zarządu, siedziby głównej, czy produktów przedsiębiorstwa. W ten sposób, kalendarz książkowy staje się czymś w rodzaju rozbudowanego gadżetu reklamowego, który posłuży nie tylko i wyłącznie pracownikom, ale może być sprzedawany lub rozdawany klientom lub ważniejszym kontrahentom.
Trzeba natomiast pamiętać o tym, że taki kalendarz to w pierwszym rzędzie organizer książkowy. Daje możliwość zapanować nad całą sytuacją, obowiązkami służbowymi, spotkaniami itp. Nie wymaga do działania prądu i tym samym w wielu przypadkach ratuje sytuację, kiedy nie sprawdziłby się notatnik w jakimś urządzeniu. Nadal sporo osób preferuje taki tradycyjny sposób notowania – uważają bowiem, że jeżeli zapiszą coś ręcznie, będą o tym dużo lepiej pamiętać, a to z kolei sprzyja szybszemu kojarzeniu pewnych faktów.
Dzisiaj wiele firm zamawia kalendarze a4 – dzięki swoim rozmiarom pomieszczą więcej informacji, a bywają również cenione ze względu na niemałą powierzchnię reklamową. Mają swoich stałych zwolenników, którzy używają ich każdego roku. W wielu sytuacjach właśnie taki format mają kalendarze książkowe tygodniowe – na jednej stronie znajduje się przegląd przez cały tydzień. Wielu osobom ułatwia to szybsze zapanowanie nad obowiązkami służbowymi właśnie w takim wymiarze czasowym. Jest to w szczególności istotne w firmach, które starają się zaczynać i kończyć większość projektów w ciągu 5 dni roboczych lub 6, jeżeli już pracują też w soboty. Dzisiaj właściwie każdy producent kalendarzy książkowych jest bardzo dobrze wyspecjalizowany w swojej kategorii. Może bazować na swoim dotychczasowym doświadczeniu i dzięki temu niejako z góry odgadywać mniej więcej potrzeby potencjalnych klientów. Ułatwia to wykonywanie konkretnych zamówień.
Rynek kalendarzy książkowych wciąż jest bardzo bogaty – świadczy to o ciągłym zainteresowaniu tego typu artykułami. Są zarówno użyteczne, jak i estetyczne, dzięki czemu bywają jedną z wizytówek z firmy, która je zamawia.
Źródło informacji: http://www.iveno.pl/kalendarze-ksiazkowe-tygodniowe.