Trudno wyobrazić sobie dziś upowszechnienie strony internetowej bez dobrej kampanii w social media. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go też na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je również nasi ewentualni klienci.
Dużym zaniedbaniem jest zatem nieobecność tam naszej marki. By jednakże przeprowadzić dobrą kampanię w social media, trzeba posiadać dobrą strategię. Nie wystarczy wyłącznie publikować posty na tablicy Facebooka. Konieczne jest również zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy i tym podobne.
Najczęstsze błędy w social media
Promowanie strony w internecie musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w social media nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można więc:
Generować zbyt ogromnej ilości wpisów. Wówczas nasz ewentualny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści wyłącznie na reklamach. Specyfikacją we współczesnej branży SEO jest content marketing, dlatego publikowane przez naszą firmę wpisy nie mogą być wyłącznie zachętą do zakupu itp. Inaczej, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego potencjalnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Sporo firm wkleja na swoich social media te same informacje codziennie, niemniej jednak taka powtarzalność ze stuprocentową pewnością nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.
Innymi słowy: kampania w social media musi opierać się na jakości publikowanej treści. Treść musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są jedynie odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej ewentualny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłe lata?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte jedynie na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie marketing społecznościowy. Czy tak się stanie? Trudno powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli social media w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów , a oprócz tego z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto zatem inwestować już nie tylko i wyłącznie w tradycyjne linkowanie, ale także chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Polecana strona: pozycjonowanie abonament.